tiistai 25. helmikuuta 2014

Rahasta.

Rahankäyttö on jännä asia, joko sitä osaa käyttää järkevästi tai sitten ei.
Yhteenaikaan lainasin itsekkin paljon rahaa lähinnä äitiltä tai siskoltani, mutta nytten onneksi ole joutunut hetkeen lainaamaan. Mulle on aina opetettu että jos haluan ostaa jotain niin teen töitä sen rahan eteen että saan ostaa mitä haluan. Kerran kotona asuessani pesin kaikki ikkunat saadakseni rahaa festareille (joille en edes loppujen lopuksi menny) tai siivosin autoja tai muuta vastaavaa. Se on opettanu mulle tärkeän asian elämässä eli rahan käytön, jos haluan ostaa jonkun f*cking iiluuriin joka maksaa 400e niin sitten olen loppu kuukauden syömättä, tai voin säästää rahaa joka kuukausi sitä puhelinta varten ja ostaa sen kun mulla on kaikki rahat koossa.
 En pysty käsittämään ihmisiä jotka samanapäivänä kun saavat palkan/tuet tms käyvät ostamassa hirveästi kaikkea muka tarpeellista ja sitten loppu kuusta vingutaan rahaa lainaan. Sellaisille ihmisille ei pitäisi mielestäni kenenkään antaa rahaa jos se menee alku kuusta turhuuksiin ja loppu kuusta ei ole mitään syötävää ja siitä johtuen on "pakko" lainata joltain, sellaiset ihmiset eivät koskaan opi rahan arvoa. Ja taas seuraavassa kuussa kun rahaa tulee se menee EHKÄ velkojen maksuun ja taas turhuuksiin ja taas vingutaan lainaan, se on ikuinen oravanpyörä jossei rahan käyttöä jo lapsena/teininä ole sisäistänyt.
Ja kun se raha ei ole mitenkään yhteydessä siihen että kuka välittää ja kuinka paljon, se on mielestäni välittämistä että asetetaan rajat ja opetetaan itsenäiseen elämään eikä lellitä piloille ja kasvateta lapsista uusavuttomia pullamössö kakaroita.!

Älkääkä suuttuko, tämä ei ole henkilökohtaisesti kenellekkään, vaan pärisen asiasta oman mielenterveyteni säilyttämiseksi;D
Toisaalta jos joku vetää herneet nokkaan tämän takia niin se on teidän asianne;D

Kiitän ja kuittaan!
Peace out.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti