torstai 26. syyskuuta 2013

Avautuminen part. 2

Oon ootellu oikeenlaista kirjotus fiilis tässä jo muutaman päivän, koska ilman oikeenlaista fiilistä tekstistä tulee suurimmalta osin suht kuraa:D 
Noh nyt se fiilis tuli, mutta ärsytyksen aiheita on niin monta! 

Ensiks mua alkoi jtnkin ärsyttää nää nykyajan farkkulegginssit, legginsit, jegginssit ja mitä näitä nyt on. Siis sillon ku mä oon ostanu viimeks farkut ni farkut oli farkkuja ja sillä selvä, mut nyt on tullu näistä farkkulegginssejä ja jegginssejä?!
 Mitä eroa on farkkulegginsseillä verrattuna normi farkkuihin? Tai jegginssit, mitkä ne on?!! Ärsytys ehkä sen vuoksi, että mun pitäis ostaa uudet farkut mut mistä tiedän ku meen kauppaan että ostan farkut enkä mitään jegginssilegginssisysteemejä?
 Tyhmähän ei ole se ketä pyytää vaan se joka maksaa mut en silti jaksa ymmärtää näitä.. 

Toinen asia joka alkoi taaas kerran ärsyttää on maahanmuutto politiikka! Luin facebookista erään kaverini jakaman päivityksen jossa kerrottiin 9v maahanmuuttajalapsen kehuskelleen hänen pankkikortillaan ja sillä kuinka hänen äitinsä tallettaa joka kuukausi 100e hänen tililleen vaikka äiti ei ole töissä, koska ei ole viitsinyt opetella suomea. Onhan suomessa tämä maahanmuuttopolitiikka ihan hanurista, mutta jos tuon ikäinen poika kertoo joka kuukautisesta 100e talletuksesta voi jokainen omassa päässään miettiä tarinan totuuden mukaisuutta. Tarvitseeko kaikki niellä pureskelematta?
 En usko tähän tarinaan hiukkaakaan, koska lapset voivat liiotella ja luultavasti tässä tapauksessa liiotteleekin, koska haluaa ehkä olla cool kavereiden silmissä. 
Olen kuullut pikkuveljiltäni heidän entisessä koulussaan olevan tyyppejä jotka saavat viikko rahaa 50e ja sovin epäillä myös näiden ihan tavallisten suomalaispoikien tarinoita näistä mahtavan suurista viikkorahoista..

Toivoisin todella, että ihmiset tajuaisivat ettei rahalla saa onnea tai ystäviä olivat he sitten ulkomaalaisia tai suomalaisia. On turha haalia ympärilleen hirvittävät määrät maallista materiaa, kun täältä ei kuitenkaan kukaan mitään mukaansa saa kun lähdön aika koittaa. 

Kiitän ja kuittaan. 
Peace out. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti